luni, 12 noiembrie 2018

Cu pelinul și cu cimbrul


 
 
 
Viața mea pierdută-n drumuri

Răstignită pe răscruce

Unde pâcle lângă fumuri

Vor o seară să apuce.

 

Când strângeam lărgimi de ceruri,

Când prindeam numai veninul

În mirozna de eteruri

Știam cimbrul și pelinul.

 

Mi-i uscat tot cerul gurii

Stelele-i nu-mi cad pe limbă

Neștiința cotiturii

Poate că ceva îmi schimbă.

 

Dar prin fremătări de frunze

Ce scriu plopii cu mesteceni

Pe cărările obtuze

Trec fiindcă pot a trece.

 

Noaptea din chindie crește

Grea și mare ca și zimbrul,

Eu îmi beau iar omenește

Tot pelinul vechi cu cimbrul.

 

Și m-aș plânge, dar n-am vreme

Să îmi spun cumva cuvântul

Că doar sufletul îmi geme

Când îl izvodește vântul.

 

Cine poate să-mi arate,

Cine poate să-mi îndemne

Visele înaripate

Ce n-au pomeniri în semne.

 

Plec fără vreo amintire

Căci ce pot lăsa în cale?

Fără dorul de iubire

Numai urme, urme goale.

 

Până când m-or duce pașii,

Până când mi-a spune gândul...

Și chiar mi-s ilari vrăjmașii

Că în laț vor să mă prindă.

 

Ce să prinzi când doar ecoul

Mai ascultă zbor de păsări,

Totu-i vechi ce este noul

Repetări sunt tot mai dese.

 

Mă pătrunde până-n oase

Neajungerea la zare

Și doar cimbrul cum miroase!

Iar pelinul ce amar e!

Victor Bragagiu

 

4 comentarii:

  1. Doamne ce pătrunzător!
    versul aromat cuminte
    cimbrul verdelui fierbinte
    pelinaş stropit cu dor...

    tresăriri se pier uşor
    pe cărări mustind a pace
    ceru-mparte-n ploi soroace
    doar un nor e călător...

    călători prin vieţi surori
    abur transformat în ceaţă
    seri uitate-n dimineaţă
    prin pelin şi cimbru, zbori...

    D-le Victor, mulţumesc!
    am bătut cărare până aici. Sper, să mă mai primiţi! :))
    Admiraţie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Principalul să nu jeliți de cărare. Personal am fost încântat de versurile D-voastră. Multă inspirație!

    RăspundețiȘtergere
  3. V-am întâlnit pe pagina d-lui Nicu Rolea, mi-a plăcut comentariul si mai ales prietenia voastră speciala, ușor de ghicit printre vorbele frumos cantarite, barbatesti dar foarte sensibile. Mai apoi, am primit confirmarea a ceea ce am intuit, chiar de la poetul inimii mele.
    In scris, vă vă completati cumva, cea mai castigata sunt eu, cititorul, care va urmărește cu admirație.
    Spor in toate, aDa Nemescu

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu Nicu ne-am cunoscut pe site-ul „Poeții nostril” trei ani în urmă. Am început-o ca niște babe - cu o sfadă. Dacă ești curioasă caută pe „Poeții nostrii” la ”Desbateri” desbaterea „Despre titluri”. Iată așa s-a început prietenia noastră.(După asta nu ne-am sfădit niciodată)Știu una précis - el e om sincer cu mine. Deci, normal, și eu sunt sincer.

    RăspundețiȘtergere