duminică, 12 martie 2017

Răsărire


 
 
 
Zarea zilei ca sticlete

Țupăi din codru-n vale,

De pe nouri, mici și-ncete,

Razele se-ntind agale.

 

Pipăind ușor prin gheață,

Pe omătul strâns în valuri

Ele scapă-n dimineață

Picături de idealuri.

 

Care înfloresc scânteia

De o fac covor fantastic

Că îmi pare de aceia

Aerul că e elastic.

 

Se aude cum azurul

Tremură de încordare

Înecându-mi împrejurul,

Potopind preajmă și zare.

 

„Vreau să zbor! – așa îmi zice

Sufletul pe avântate –

Din frumosul de aice

În splendoarea de departe!”

 

Și îl cred: prea e frumoasă

Ziua care se începe

Când cărarea mlădioasă

Nu-ndrăznesc a o pricepe.

 

Și-o urmez cu urme grele

Pe-unde își lăsară sănii

Goana-n linii paralele

Peste semne de dihănii.

 

De mă duc și eu în fugă

Din plecare în venire

Precum ar râvni o rugă

Toată spre desăvârșire.

Victor Bragagiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu