joi, 6 decembrie 2018

Ninsoare


 
 
 
S-odrăslește Poezie!

Ca pe scumpele odoare

Îngerii-n argintărie

Gătesc stelele să zboare.

 

Meșteri fauri, meșteri fauri

Cu pălmuțele dibace

Toarnă agerimi de mauri

Sau fac oazele de pace.

 

Clești de aur, ciocănașe

Alicesc ca vii în mână

Giuvaierele gingașe

Sărbători ca să rămână.

 

Și visează, și creează

Făurind cu-nțelepciune

Din frânturile de rază

O minune la minune.

 

Orice stea este o artă,

Fiecare-i prospețime,

Fără pizmă, fără ceartă,

În iubiri numai și stime.

 

Flori de aer și lumine

Cum e adierea-n vânturi

Înzestrate cu-așa line

Aripioare de arginturi.

 

Câtă frumusețe rară

Mă pătrunde în privire,

Nu pot să nu ies afară

Presimțind o fericire.

 

Dragostea-n dalb mă cuprinde

Și răceala mi-o învinge:

„ Ce steluțe de colinde!

Doamne, ce frumos mai ninge!..”

 

Nu-și înțeasă fulgii graba –

Maiestuos vin și cuminte:

Nu s-au ostenit degeaba

Maiștrii cerurilor sfinte.

Victor Bragagiu

3 comentarii:

  1. Oh,poezie în ninsoare!
    clopoţei parcă aud,
    bucuria-i cât o zare
    argintat, văzduhu-i ud...

    mă-mpresoară bucurii
    nu mă-ntreb de unde vin
    am redevenit copii!
    sufletul de viaţă-i plin!

    D-le Victor, îmi transmiteţi o energie vie, vă mulţumesc!
    primiţi şi din partea mea gânduri bune, argintate,
    în est să aveţi...de toate! Sărbători minunate!


    RăspundețiȘtergere
  2. M-am bucurat când versurile s-au născut, mă bucur că au întâlnit un suflet sensibil la frumos. E frumos când poezia întâlnește un om frumos. Înseamnă că și ele sunt frumoase. Dragă Ada(îmi ierți familiaritatea?)sărbători fericite. Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucură această frumoasă intimidate - Ada, permiteţi să las o adresă: nemescuada@gmail.com
      Vă mulţumesc pentru urări,
      Sărbători frumoase!

      Ștergere