luni, 12 iunie 2017

Lebăda


 
 
 
În fiecare dimineață

Ca aripa de melodie

Sideful Lebăda-și înalță

În nesfârșirea azurie.

 

Eu vreau s-o prind c-așa mi-e sfântă

Când ea se depărtează dalbă

În brațele-mi cu zarea-nfrântă

Și-ncercuirea strâmtă, oarbă.

 

Ea se topește-n lumea verde

Lăsându-mă cu palme goale,

Prin crestele de munți se pierde

Când eu mă-ncurc numai la poale.

 

Pe șevaletul de chindie

Ascunde zborul și-avântarea

Și-n muzica portocalie

Îndeplinește toată zarea.

 

Îmi plâng spre noapte neputința

Cu obosiri și bezne grele

Doar cu nădejdea sa credința

Privește întristată-n stele.

 

De-mi spune:„Mâine! Precis – mâine!

Vei prinde pasărea dorită...”

Iar eu privesc în Lună câine

Cu vise-n ceruri risipite.

 

Gătindu-mă iarăși de goană

Fără de sens, dar dulce foarte,

Tot despărțind geană de geană

Cum răsfoiesc file-ntr-o carte.

 

Să fiu gătit de o citire

A traiului cât mai precisă

De prospețimea în Iubire

Uimit mereu c-altfel e scrisă.

Victor Bragagiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu